23 Haziran 2014 Pazartesi

HEWLET PACKARD REKLAM STRATEJİLERİ


Dünyanın en büyük ve en eski teknoloji devlerinden biri olan HP günümüzde bilgisayar üretimi ile öne çıkmakta ancak HP hem bilgisayar aksessuarları hemde bilgisayar parçaları üretmektedir. Hewlett-Packard Şirketi (kısaca HP), merkezi ABD'de Palo Alto, Kaliforniya'da bulunan çok büyük uluslararası bir şirkettir. Bilgi işlem, baskı sistemleri ve sayısal görüntüleme donanımları üreticisidir. Ayrıca yazılım ve hizmet sağlayıcısıdır.
HP, 1939 yılında Bill Hewlett ve Dave Packard tarafından bir test ve ölçü cihazları üretici şirketi olarak kurulmuştur. İlk ürünü Model 200A ismindeki hassas ses osilatörü idi. İlk kişisel bilgisayar olan Hewlett-Packard 9100A'yı 1968 yılında üretmiştir. Daha sonra, 1970'li yıllarda hesap makinesi, 1980'li yıllarda inkjet, laser yazıcı ve tarayıcı, 1990'lı yıllarda masaüstü, dizüstü ve sunucu bilgisayarları üretimine başlamıştır.
2002 yılında Compaq şirketi ile birleşen HP şirketi, ayrıca HP-UX, Tru64 ve OpenVMS işletim sistemleri; PA-RISC, IA64 ve Alpha mikroişlemcilerini; HP 9000 ve ProLiant sunucu ve iş istasyonlarını ve OpenView gibi yönetim yazılımları üretmektedir.
Compaq ile yapılan birleşmenin organizasyon anlamında yeterince hazmedilememesi ve hedeflenen performansın ortaya konulamaması sonucu, HP'nin CEO'su Carly Fiorina, 2005 yılı başında hissedarların talebi doğrultusunda görevinden ayrılmak durumunda kalmıştır. 2005 yılı başından beri HP'nin yeni CEO'su Mark Hurd olmuş ve şirket onun yönetiminde 2006 mali yılı içinde 8 milyar dolarlık organik büyüme sağlamıştır. Fakat özellikle Türkiye'de satılan dv2000, dv5000 ve dv6000 serilerindeki kronik problemler, firmanın Türkiye pazarındaki yerini diğer firmalara kaptırmasına sebep olmuştur.[1]

HP VE REKLAMLAR

Hewlet Packard şirketi son yıllarda ülkemizde en çok bilgisayar satan şirket ünvanlarına sahiptir. Zira dünyadaki en büyük teknoloji üreticisi olarak anılan bir marka konumuna sahiptir.[2] Ancak son yıllarda HP hiç reklam videosu çekmemiş ülkemizdeki reklam çalışmalarını gazete ve sosyal medya aracılığıyla sürdürmeye devam etmektedir.
HP tüketiciler ile iletişimi sosyal medya üzerinden yapmakla birlikte bu konuda yaptığı çalışmalar dışında çok nadir de olsa dış mekanlarda müşteriler ile buluşmaktadır. Sosyal medya üzerinden yaptığı çalışmalarda Facebook, twitter ve youtube üzerinden yolla çıkmaktadır. [3]
Sosyal Medya üzerinden gitmiş olduğıu reklam ve iletişim çalışmalarında bile küresel reklam gibi küresel mesajların kullanımı söz konusudur. Buna göre HP’nin yaptığı facebook ve twitter çalışmaları direkt olarak tıpatıp aynıyken bu çalışmaların küresel boyutta olduğunu merkezileşmiş bir çalışma yaptığını küresel olarak ingilizce dilinden hareketle mesajlar verdiğini ancak ülkelere göre farklı değişimler gözüktüğünü söyleyebiliriz.
Hp’nin Türkiye’de yaptığı iletişim çalışmaları tamamen küresel reklam çalışmaları olarak nitelendirebilidğimiz gibi aynı zamanda çok nadir de olsa yerel çalışmalara yer verdiğini söyleyebiliriz. Ancak bu çalışmalarda küresel olarak dünyada yer almakta ve sadece bölgelere göre göre yerelleşmektedir.

HP’nin dünyadaki diğer reklam çalışmalarına bakıldığında ‘’Çokuluslu Reklam’’ çalışmaları yaptığını söyleyebiliriz buna göre Jay-Z ve Pharell Williams[4] gibi ünlü sanatçıların yer aldığı reklam çalışmaları Avrupa’nın belirli yerlerinde ve A.B.D’de gösterime girmiş olup dünyadaki diğer ülkelerde gösterime girmemiştir.[5]
Sonuç olarak HP’nin dünyada 2 farklı reklam stratejisi bulunmaktadır. Bunlardan ilki Türkiye gibi dünyanın gelişmekte olan ülkelerinde yaptığı standartlaştırılmış kendi diline çevrilmiş sosyal medya ve gazete reklamları olarak gözükmektedir. Ayrıca yazmadan geçemeyeceğim sosyal pazarlama çalışmaları bulunmaktadır. (TEGV ile birlikte yapılan her orjinal kartuş eğitime yatırım adında bir kampanyaları mevcuttur.)[6]
Son olarak HP dünyanın belirli ülkelerine yönelik farklı reklam çalışmaları yaparak Çokuluslu Reklam çalışması yaparak gelişmiş ekonomilere yönelik farklı bir reklam stratejisi izlemektedir. Hp reklam çalışmalarına az yer veren bir kurum olarak gözüksede aslında bir teknoloji devi olarak sosyal medya ve internet üzerinden reklam çalışmalarına devam ettiği görülmektedir.




[1] http://tr.wikipedia.org/wiki/Hewlett-Packard
[4] http://www.youtube.com/watch?v=MlSGJGHJEpI
[5] http://www.youtube.com/user/hpcomputers/videos
[6] http://www.kurumsalhaberler.com/hp/bultenler/hp-ve-tegv-isbirligiyle-egitime-destek