26 Aralık 2013 Perşembe

Virtual Merry Christmas :) West Jet ve Viral Pazarlama

Uçağa bineceksiniz, karşınıza kocaman bir ekrana sahip hediye paketi çıkıyor. Biletinizi okuttuğunuz an da Noel Baba ne istediğinizi soruyor ve istediğiniz hediyeleri size veriyor. Gerçek olamayacak kadar güzel bir düşünce değil mi? West Jet Havayolları bunu gerçek hale getirmiş, hediyenizi anında değil, indiğiniz zaman alıyorsunuz sadece.

Toronto-Hamilton uçuşunu gerçekleştirecek olan şanslı yolcular biletlerini havalimanında yerlerştirilmiş olan kocaman hediye paketine okutup diğer havalimanında bulunan mor Noel Babaya isteklerini söylüyorlar ve kamera arkasındaki ekip tüm istekleri not alıyor. İç çamaşırından dev ekran TV’ye, oyuncak trenden tabletlere her istek not alınıyor. Ve uçuş gerçekleşene kadar alışverişi halledip paketlemeyi tamamlıyorlar.

Yolcular karşı havalimanında eşyalarını beklerken bantlardan “yeni” eşyaları istedikleri tüm hediyeler üzerinde isimleri yazılı olarak kendilerine teslim edilirken mor Noel Babada aralarında dolaşıyor. Ve yüzlerindeki mutluluk kameralara yansıyor. Bu olayın gerçek olup olmadığını sorgulamak bize düşmez ancak videonun yani reklamın başarısı günden güne artıyor. 8 Aralıktan yana yayında olan video sosyal paylaşım sitelerinde zirve yapmış durumda ve 20 günde 33 Milyon insan bu videoyu izlemiş bu sayının artacağı muhtemel lakin kazanımlarına bir bakacak olursak ;

Bir pazarlama yöntemi olarak viral pazarlama kullanılmış bunun yanında marka ve müşteri memnuniyetine verilen önem anlatılmıştır ziyadesiyle her izleyen bireyin yüzünde tebessüm oluşturmaktadır.

Bir diğer kazanımı Televizyon, radyo gibi büyük reklam mecralarında yüksek maliyetler ile elde edebileceği bu başarıyı çok küçük maliyetler ile bireylerin sosyal medya üzerinde paylaşması ile elde ettiği büyük tanıtım faaliyetidir.

Kurumun isminin tüm dünyada yayılması West Jet'in müşterilerine değer verdiği algısının yaratılmasının yanında imaj ve itibar olarak tüketicileri markaya yakınlaştıran marka ile duygusal bağ yaratılmasına olanak sağlayan bu kampanya marka değerini de artırmış olup pazardaki konumunu hem garantilemiş hemde pazar payını koruyarak geliştirmeye başlamıştır.

Viral pazarlama yöntemi etkili kullanılabilmesi çok önemlidir. Bu noktada unutulmamalıdır ki viral pazarlama yada reklamları ilgi çekici samimi ve bireylerin beğenisine uymalıdır yoksa tüm sürecin boşuna gidebileceği acı bir gerçektir.