17 Kasım 2013 Pazar

Sosyal Medya Üzerinden Sosyal Sorumluluk Çalışmaları

Ege üniversitesi İletişim Fakültesi 2012-2013 bahar döneminde Halkla İlişkiler 3.sınıf dersi olan sosyal medya üzerinden yapmış olduğumuz Çocuk Olmaya Hakları Var (çocuk işçiler)  konulu projemizin genç iletişimciler yarışmasında dereceye girmesiyle birlikte bu alanda görmemiz gerekenleri göz ardı etmemek gerekir.
Gerçek şu ki şirketler veya sivil toplum dernekleri sosyal sorumluluk faaliyetlerini sosyal medya üzerinden duyurmakta ve buradan kamuoyu desteği almaya çalışmaktadırlar. Tabi pek çok şirket sosyal sorumluluk faaliyetlerini; çevre bilinci oluşturmayı, bulundukları toplumun hassasiyetlerine dikkat etmek ve onların desteklerini kazanmak artık gazeteye haber vererek veya tv haberlerinde 3 dakikalık bir tanıtım videosu ile mümkün olamamaktadır. Zira bütün bu tanıtım ve destekleme maliyetleri bir o kadar da işletmeler ağır ve yüksek maliyetlidir. 
Peki işletmeler sosyal sorumluluk faaliyetlerini hangi çerçevede yürütmektedir.?
TTNET, Turkcell, Garanti gibi şirketlerin yaptığı doğaya ve çevreye saygılı olmak ile amaçlanan faturaların kağıt yerine e-mail yoluyla gönderilmesi gibi faaliyetler yapılmak ile birlikte burada tüketicilerin sosyal medyayı kullanmaları da teşvik edilmektedir.
Bir diğer Sosyal Medya Kampanyası olarak Master Card'ın İnternet üzerinde Çocuk İstismarından elde edilen maddi kazançların önüne geçmek amacıyla Avrupa Finansal Koalisyonu kurucu üyesi oldu. Bu amaçla Avrupa Komisyonu, Europol, Uluslararası Emniyet Teşkilatları, Çocuk esirgeme kurumları ve Avrupa'da önemli Finans ve İnternet sektörüyle güçlü bir işbirliğine gitme kararı aldı. Buna göre yapılacak faaliyetler şu şekilde sıralanmıştır.
  1. İstismara uğrayan çocukların belirlenmesi, yerlerinin tespit edilmesi ve korumaya alınmaları
  2. Faillerin tutuklanması, faillerin mal varlıklarının izinin sürülmesi ve bunlara el konulması
  3. bu tür suçların Avrupa genelinde yok edilmesi için tarafların eğitilmesi, bilgilendirilmesi ve yetkilendirilmesi konularında da ortak çözümler geliştirmeyi hedefliyor.

Kuzey Kutbu için 1 milyon kahraman arıyor

Greenpeace'in Kuzey Kutbu'nu korumak için başlattığı kampanyaya Amerikalı Avrupalı pek çok sanatçı destek veriyor. Kampanya'da imzalar 1milyona ulaşın Greenpeace isimleri kuzey kutbu'nda deniz tabanına yerleştirecek.
Kuzey Kutbu'nda küresel bir koruma alanı oluşturulması için dünyaca ünlü Hollywood yıldızları, çevreciler rock yıldızları ve kutup kaşifleri güçlerini birleştirdi. Kampanyanın hedefi Kuzey Buz Denizi'nde petrol aramalarının sürdürülebilir olmayan balıkçığın durdurulması.

Kampanyanın Türkiye ayağında Murat Boz ile tanıtım reklamları çeken Greenpeace bunun yanında internet üzerinden kamuoyu desteği aradı.  Buna göre http://www.1milyonkahraman.org/ girdiğinizde mail adresiniz, facebook yada twitter adresiniz ile giriş yapıp hem bir imza verebilmektesiniz hemde bunun yanında kutup ayısı besleyerek sizi sosyal sorumluluk sürecine ortak etmektedir.