10 Kasım 2013 Pazar

Pc'den Akıllı Telefonlara Giren Sosyal Medya İletişim Ortamları

İnternetin hayatımza girmesiyle mesafeler kısalıp sanal ortama taşındı ancak bu ortamlar şirketlere sağladığı yarar kadar bireylerinde yaşamını kolaylaştırdı. Uzakları insanların ayağına getiren teknoloji gelişti ve değişti. Yeni insanlar tanıma ve kültürler keşfetme yolunda pek çok adım atıldı. İnternetin bu gelişimiyle birlikte insanlar yepyeni bir dünya keşfetti. Bu dünya içerisinde kendi kişiliğinden farklı bir kişilik oluşturabilmektedirler. Gündelik yaşamın sıkıcı ve sınırlı dünyasından sıyrılıp kendini farklı bir şekilde ifade etmek isteyen bireyler sosyal medya hesaplarına üye olarak oldukları bireylerden çok uzak bir karakteri temsil edebilmektedirler.

Bu sosyal medya hesaplarına üye olup kişisel bilgilerinizin bir kısmını paylaştıktan hemen sonra kendi profilinizi yaratarak sanal dünyaya giriş yapıyosunuz burası özgür bir medya olsa da tamamiyle kullanıcıların beğenisine bağlı bir dünya ne kadar like o kadar fazla share felsefesiyle çalışmaktadır. 
Geçmişte ''msn'', ''facebook'', ''mynet'' benzer sosyal medya hesaplarına sadece pc aracılığıyla bağlanırken gelişen telefon ''Akıllı telefon'' teknolojisiyle sosyal medya hesapları çoğalmış ve kullanıcıları artmıştır. Gündelik yaşamın dışında oluşan yeni bir yaşam sanal yaşam artık bir tık uzağınızda yeni dünya sloganı bu olmalı bireylerin yoğunlaştığı sosyal medya ortamlarına global,hatta yerel işletmelere kadar tüm kurumlar bu mecrada isimlerini duyurmak, bulunmak ve farkındalık yaratmayı amaçlamışlardır. 

Adından bu kadar bahsettiğimiz ve parmağımızın ucuna kadar gelen sanal dünyanın sosyal medya hesapları nelerdir kimlerdir? 

FACEBOOK
İnsanların başka insanlar ile iletişim kurmasını ve bilgi alışverişi yapmasını amaçlayan bir sosyal paylaşım sitesidir. 4 şubat 2004 yılında Harvard Üniversitesinde okuyan Mark Zuckerberg tarafından kurulmuş olup 1 yıl içerisinde ABD'deki tüm okullar facebook'a üyeyken daha sonrasında kurumsal statik bir anlayıştan çıkarak bireylerede kapısını açmıştır. Halen Dünyanın en fazla ziyaret edilen sayfası olarak yerini korumaktadır.
  1. Toplam aylık aktif kullanıcı sayısı 1.2 milyara dayanan Facebook'un aktif aylık mobil kullanıcı sayısı ise 847 milyon kişi. 
  2. Türkiye’de her ay Facebook’a erişim sağlayan kullanıcı sayısı 33 milyon.
  3. Facebook’a mobil kanallardan ayda en az bir defa erişen kullanıcı sayısı 20 milyon iken, bu rakam günlük aktif kullanıcılarda 9,5 milyon olarak seyrediyor.
TWİTTER
Twitter bir mikroblogur. Mikroblog kişilerin veya kurumların o an ne yaptıklarını kendileriyle ilgili haberleri, hissetiklerini ve düşüncelerini kısa mesajlar halinde paylaştığı bir platformdur. Sosyal bir mesajlaşma platformu diyebilmekte mümkündür.
Twitter fikri ilk olarak 2006 yılında Jack Dorsey tarafından küçük bir proje ekibinin mesajlaşması amacıyla 140 karakterlik sms programı olarak hazırlanmıştır. 140 karakter sınırı buradan gelmektedir.
Twitter Kurumların, şirket haberlerini paylaştığı ve haber kaynaklarının takipçilerini bilgilendirmelerini sağlar. Bilgilendirme haberdar etme veya iletişim kurma gibi amaçlar ile kurulmuştur.
  1. ABD merkezli Twitter aylık aktif kullanıcı sayısının 215 milyon, günlük aktif kullanıcı sayısının ise 100 milyona ulaştığını açıklaadı. Twitter'da atılan günlük mesaj (tweet) sayısı ise 500 milyondur.
  2. Yaygınlık sıralamasında Türkiye’yi yüzde 29.7 ile Japonya, yüzde 29.1 ile Hollanda takip ediyor. Türkiye’de ise her 3 internet kullanıcısından 1′i Twitter’ı kullanıyor denilebilir. 
WeChat
WeChat yeni ve güçlü bir mobil iletişim aracıdır. Ses, görüntü, fotoğraf ve metin mesajları göndermeyi destekler. Ayrıca grup sohbetleri yapabilir veya konuşmak için yakınınızda yeni arkadaşlar bulabilirsiniz. WeChat uygulamasının getirdiğin en önemli özellikler Look Around, Shake Drift Bottle.
Foursquare
Gez, gör, paylaş mantığıyla mekanlarda ‘Check-in (giriş)’ yapıp diğer kullanıcılara tavsiyelerde bulunabildiğiniz, görüşlerinizi paylaşabildiğiniz bir uygulama. Siz bir yere check-in yaptığınızda nerede olduğunuza dair bilgi arkadaş listenize anlık ileti olarak gidiyor. Aynı şekilde onların genele paylaştığı her ileti de size geliyor.
Yediğiniz yemeklerin veya gittiğiniz mekanların resmini çekip, olumlu veya olumsuz düşüncelerinizi paylaşabiliyorsunuz ve arkadaşlarınızın check-in iletilerine yorum yazabiliyorsunuz.
Mesela daha önce hiç gitmediğiniz bir restoranta gittiniz, ‘Tips (Tüyolar)’ kısmında arkadaşınız olsun ya da olmasın herkesin yorumlarını ve yükledikleri resimleri görebiliyorsunuz. Yazılan yorumlardan mekandaki en  favori yemeklerin hangileri öğrenebilir, resimlerden yemeklerin sunumlarını görebilirsiniz.
Vine
Vine, Twitter tarafından geliştirilen yeni bir sosyal medya uygulamasıdır. Ocak ayında piyasaya sürülen ve hızla yaygınlaşan Vine’ın temelinde akıllı telefon ve tabletlerden video çekerek paylaşmak üzerine kurulu. 
Bu videoların üç önemli özelliği var; birincisi maksimum 6 saniye uzunluğunda olması, ikincisi durdurarak kaydetme özelliği, üçüncüsü ise videoların tıpkı hareketli GIF resimler gibi sonsuz bir döngü ile oynatılabilmesidir.
Line
Line’ın en önemli özelliği bilgisayar ve tabletler üzerinde de kullanılabilir olmasıdır. Yani siz dışarıda iken arkadaşlarınız size bilgisayar başından mesaj atabilir veya siz onlara gönderebilirsiniz.
Uygulamanın kullandığı yeni bir teknoloji sayesinde yurtdışını bile ücretsiz olarak yüksek ses kalitesi ile arayabilirsiniz
  1. Ücretsiz sesli arama özelliği
  2. Ücretsiz mesajlaşma
  3. Line aynı zamanda Facebook gibi bir sosyal ağ
Instagram
Instagram, 2010 yılında iki girişimcinin ortak kurduğu bir fotoğraf paylaşım uygulamasıdır. O kadar çok popüler oldu ki Facebook 2012 yılında 1 milyar dolar gibi bir ücretle satın almıştır.
Uygulamayı ilgi çekici yapan en önemli özellik çekilen fotoğraflara hızlı ve etkileyici filtrelerin uygulanabilmesi. Bu filtreler sayesinde normal hayatta rastladığımız en basit nesneler bile sanki bir sanatçının elinden çıkmış gibi fotoğraflanabiliyor. 
Instagram’ın işleyişi ise biraz Twitter biraz da Facebook’u andırıyor. İstediğiniz kişiyi takip etmek, listenizde olmasa bile kullanıcıların fotoğraflarına göz atmak, fotoğrafları beğenmek ve altlarına yorum yazmak mümkün.
Dünya çapındaki Instagram kullanıcıları sisteme saniyede ortalama 10 fotoğraf yüklüyorlar.
Haziran 2013 itibariyle kullanıcı sayısı 130 milyona, paylaşılan resim sayısı ise 16 milyara ulaşmıştır.