26 Ekim 2013 Cumartesi

Sanal Ama Gerçek !!


Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler Ve Tanıtım 4. Sınıf  '' Web de Halkla İlişkiler'' dersi kapsamında açmış olduğum blogumda sanal dünyanın gerçek yaşama etkileri üzerine kısa bir yazı yazmayı düşündüm. Bu yüzden kısa kısa gözlemler sohbetler ve araştırmalar yaptım.

Günümüzün bilgi iletişim ve teknoloji çağı olması bizi bu çağa uyum sağlamamıza mecbur kılmıştır. Yani web ortamı yani sosyal medya yani '' websiteler, bloglar, facebook, twitter, foursquare...'' vb bir çok aracı kullanmaya başlamamıza neden olmuştur.

Yeni bir ortam olarak sanal alemde sadece bireyler değil kurumlarda bu çağa girmenin gerekliliklerini görmüş ve internet ortamında var olmaları onların yaşamlarını sürdürebilmeleri adına önemli bir dönüm noktası olmuştur. Size küçük bir anımı anlatmak isterim Küçükpark'ta ( Bornova/ İZMİR)'de bir arkadaşımızın yeni hizmet vermeye başlamış olduğu bir cafesine gitme şansına sahip oldum. Bundan mütevellit burada iletişim fakültesinden mezun olmuş arkadaşlar ile görüşme imkanı buldum çoğu artık iş hayatına atılmış ve gerçek yaşam savaşını vermeye başlamıştı.Bu sırada foursquare'da da bulunduğunu söyleyen arkadaşım sosyal medyada bulunmanın önemine değindi. Bende bir gözlem yaptım ve sosyal medyanın ucuz ama etkili bir reklam ve tanıtım aracı olduğunu fark ettim. Düşünsenize bir mekanda check in yaptığınızda o bildirimi yüzlerce arkadaşınız görebilmekte ve tıklayıp '' acaba burası neresi ?'' düşünmenize sebep olabileceğini fark ettim. Bide işin ilginç yanı check in yaptığınız yer hakkında yorum yapabilmektesiniz ve bu yorumları hem işyeri hemde bir başkası görebilmektedir. Eğer hizmet kalitesini oturtmuş bir işyeriyseniz ne mutlu yok değilseniz şimdi zıçtınız!!
Şaka maka basit bir check in sizin kurum kimliğinizi imajınızı ve itibarınızı hem artırabilirken hemde kurumunuzu tehdit edebilir. Dedim ya hizmet kalitenizi üst düzey yada koruyabiliyorsanız sizin için büyük bir Reklam ve tanıtım avantajı sağlamaktadır.
Benim temel görüşüm şu bizi içine çeken bu ''sanal ortam'' bugün bile gideceğimiz yerler hakkında bizi kısa kısa bilgilendirse de bir gün gelecek bizim takılmak istediğimiz buluşmak istediğimiz yerlerin tercihlerini de etkileyecek hatta o denli ki sosyal medya üzerinden bakıpta tercih edeceğimiz günler çok da uzak değil.!